SKOOOOOLAN -.-

Eh, idag började jag skolan. Vår lärare öppnade med att säga *något liknande* "Endast har du ett liv, eller så har du TIME" HAHAHAHA
   Ah verkligen superkul!! Ska jag inte få ha ett liv utanför skolan? (TIME är linjen som jag går)
Jag ska förklara lite vad TIME är, även om jag inte vet så mycket.
* Du läser de kurser som du läser på Natur, med några undantag
* Du har 30 % Datakurser såsom ex. digitalt Skapande och IT/OP
* Du får en egen dator som du använder på nästan varenda lektion
* Du praktiserar 3 veckor utomlands tredje året
* T-Telekommunikation, I-IT, M-Media, E-Interaktiv underhållning (Entertainment)

MEn efter att ha snackat med de före detta treorna lugnade man ner sig lite grand ^^ Fick reda på den bittra sanningen att man kommer att få plugga väldigt mycket, MEN man bör välja vilka kurser man vill lägga ner sig på för att visst, man kan ju välja att plugga varenda kväll/natt och nästan gå in i väggen och få MVG i alla kurser, men det är ju totalt onödigt. Kolla upp vilka krav som ställs för MVG och välj själv vad man vill satsa på.

Sen har vi den underbara chansen att själva plocka ihop våra slutbetyg!! Kärnämnena kommer att stå med, och projektrbetet. Men sen får vi själva väljavilka kurser som ska stå med i betyget*självklart tar man de man fårr bäst betyg i xD*
Detta pga att på TIME läser man 500 poäng extra pga datakurserna. Och då får vi plocka bort kurser för 500 p i slutbetyget.

Saknar en viss person <3 puss på dig <3

Det känns konstigt att ha en ny klass :S inte träffa polarna varje dag....

Kommentarer
Postat av: Peyton

you're so sweet I can't eat anymore candy! See you soon.



Ps. good luck with that "certain person"

2008-09-04 @ 23:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0