update, new poems

Lite blandade dikter... eller vad man nu ska kalla dem, från december månad. Märker en tydlig humörsväng... men ja... livet ändras varje minut.


Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta

Men jag har gett upp hoppet

Det finns inget vi

Det har aldrig funnits ett vi

Och det kommer aldrig att finnas ett vi

Jag försöker att gå vidare

Men du finns ständigt där

Det går ibland

Men du kommer ständigt tillbaka




Du skyllde på mig

För något som du själv gjort

Jag ville inte detta

Jag ville leva lyckligt

Men nu lider jag istället

Jag får synda för ditt brott

Varför kan du inte bara försvinna?

Stick! Dra!

Jag skiter i hur bara du gör det



Your hand, on top of mine

Sending shivers up my spine

Your breath, hot against my skin

Makes me wanna commit a sin

Your voice, so beautiful in my ear

Makes me unable to think clear




Ett begär, som äter en inifrån

En längtan, så svår att motstå

En dröm, omöjlig att uppnå

Begäret äter upp en

Längtan blir för svår att motstå

Och drömmen blir sann


Begäret är kärlek

Längtan är en viss person

Och drömmen ett lyckligt förhållande




Förändring är något alla går igenom

Vissa tydligare än andra

Förändring på gott... och ont

Man kanske inte tror att det påverkar någon...

För att det är en sån liten sak

Men det påverkar alltid någon



Jag trodde aldrig att det här kunde bli verklighet

Jag trodde aldrig att jag skulle få sån tur

Kan man verkligen kalla det tur?

Jag menar man kan ju inte ha tur när det gäller känslor

Kanske kan säga att... ja jag vet inte.

Känslor är bara känslor... de går liksom inte att göra något åt

En del säger att känslor i form av kärlek, är ett misstag

Då är det ett väldigt underbart misstag jag har råkat ut för



Hans närhet var något jag hade vant mig vid

Det var mysigt att ha någon så nära

Men vad händer om man går över gränsen?

Kan man gå tillbaka till det som man hade innan?

Eller är allt förstört?

Jag ville gå över gränsen

Kosta vad det kosta vill

Jag ville ha honom


Man lever bara en gång
så varför inte göra det bästa av den gången
ta chanser, våga vilja leva
var inte rädd att ta åt dig
du kan inte förvänta dig att allt bara ska komma till dig
du måste agera också


Hans ögon var orsaken till att mina känslor löpte amok.
Hans underbara ögon.
En blick in i de ögonen... och man förlorade all hjärnkapacitet
Även om jag förnekade det i början
så hade jag känslor för honom
och jag ville ha honom


De sista blev inte så bra... bara något som jag slängde ihop på fem minuter typ. Om ens det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0