Tre punkter om TIME

Nu har det gått två veckor utav min utbildning på TIME. Jag kan säga tre saker.
1. jag älskar min klass
2. utbildningen gör dig databeroende
3. du måste plugga

tänkte ta upp första punkten först ofc. Vi kallar den här texten för:
 min klass, kärleken i människor

Klassen som jag hade i högstadiet trivdes jag inte allt för mycket med. Okej det var en ganska bra klass jämfört med de andra men... ett par personer gjorde högstadietiden till ett rent ut sagt helvete och jag klarade inte ens av att prata med dem. När jag gick ur nian bad jag för att få en bra klass och slippa mobbingen.
   Min önskan kom i uppfyllelse, det har gått två veckor och jag kan omöjligt trivas bättre. Jag har de härligaste individer som kan hittas på SÄG i min klass. Sammanhållningen i klassen började träda fram redan efter någon dag och ja... jag kan inte säga så mycket mer om det. Jag känner mig inte obekväm med något! Killarna är bara för underbara alltså och tjejerna är så himla sjysta!! Det borde vara olagligt att trivas så bra med en klass!!!!!

 
punkt nr två kommer nu då. vi kallar den för....:
                                                                  Det finns anledningar till varför du kallas datanörd

Fick höra att en del av killarna sitter kvar på skolan efter att vi slutat (visste redan det) och sitter och spelar wow/cs med varandra fram tills klockan är typ halv sex (det visste jag inte om). OBservera att vi då slutar när klockan är typ halv fyra.
   Så fort vi får en rast och vi då är i a10 före eller efter lektionen kan det hända att vi sitter vid datorerna på rasterna... ^^ håltimme=mer tid vid datorn. Jag har upptäckt att jag inte använt min stationära dator på ungefär tre veckor. Det är laptop som gäller! Du kan inte gå TIME och inte bli databeroende, allt görs på datorn förutom engelska, matte, fysik och B språk.

Sista punkten. Kallar vi för:
                                                                    Plugga eller dö

 Det är nästan så som det känns, plugga eller dö. Det har gått två veckor och jag har redan hunnit med ett prov och att bli efter i matten. Ja, ni hörde rätt, jag ligger efter. Har ett antal uppgifter att lösa under helgen och jag vill inte -.- Vi har fysikläxa, engelskaläxa och franskaläxa. Vi ska börja med noveller i svenskan, något som jag hoppar utav glädje av =D ÄLSKA NOVELLSKRIVNING. Fast alltså... de får inte bli så långa... hon sa typ att när man skrivit fem sidor så bör det vara dags att runda av... fan jag klarar inte av det -.-

Det är de sista orden i det här blogginlägget. Ni kanske inte blivit så mycket klokare på det här men... det har jag =D
Lämna en kommentar om du vill ;)

Kommentarer
Postat av: peyton

bättre klara prov och hamna efter i matten, än kugga provet o ligga före i matten iaf! xoxo

2008-09-05 @ 20:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0